A Comunicació oral, escrita i digital, la professora Roser Ros ens va llegir el poema “El calendari dels colors” de Albert Ràfols.
Mentre anavem escoltant el poema teniem que escriure a un full les paraules amb les que ens cridaven l'atenció per qualsevol motiu. Les meves són aquestes:
- Blau, vermell, groc, verd
- Constel·lacions, vermell escarlata, llimones entre les fulles, verd de lluna.
A partir d’aquestes paraules i afegint-ne d’altres, ens van proposar de crear el nostre propi poema, és aquest:
Primavera, estiu, tardor, hivern
verd, vermell, groc, blau.
Primavera;
verd, verd, nit.
Nit de verd de lluna.
Estiu;
vermell, vermell, dia.
Dia vermell escarlata
Tardor;
groc, groc, dia.
Dia amb llimones entre les fulles
Hivern;
blau, blau, nit.
Constel·lacions en la nit.
Al poema he distribuit l'espai d'aquesta manera perquè vull expressar les pauses que s'han de fer alhora de llegir-lo.
Entre una estació i una altra hi ha d'haver una pausa com si d'un punt ortogràfic es tractés; i entre les pròpies estacions i el seu color la pausa ha de ser com la d'un punt i coma, tal i com marca el poema.
He utilitzat els colors bàsics o primàris, vermell, verd, groc i blau, perquè d'aquesta manera la metodologia per aplicar-ho a una aula infantil abarca moltes edats.
Quan són molt petitons, se'ls hi pot ensenyar els colors a partir d'aquest poema i quan ja són una mica més grans se'l poden aprendre o poden llegir-lo a l'aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario